Firemní ústava
Zprostředkováváme prodej nemovitostí. Pomáháme prodávajícím prodat nemovitost za co nejvyšší cenu za podmínek uvedených v Etickém kodexu.
Zprostředkováváme pronájem nemovitostí. Přitom pomáháme majitelům nemovitostí pronajmout nemovitost za co nejvyšší nájemné důvěryhodným nájemníkům za podmínek uvedených v Etickém kodexu.
Etický kodex pro zprostředkování prodeje a pronájmu nemovitostí
Závazky vůči prodávajícím
- Při zprostředkování prodeje nemovitosti navrhneme smluvním stranám vždy takový způsob vzájemného vypořádání, při němž nedojde k převodu vlastnictví nemovitosti bez předchozí úhrady celé kupní ceny kupujícím. Toto smí být porušeno pouze se souhlasem prodávajícího potvrzeným písemně nebo alespoň e-mailovou zprávou.
-
Prodávajícímu doporučíme postupy vedoucí k prodeji nemovitosti za vyšší cenu, které však neobsahují:
- Zamlčování právních vad nemovitosti, o kterých se dozvíme.
- Zamlčování skytých vad nemovitosti, o kterých se dozvíme.
- Zamlčování zdrojů hluku v okolí nemovitosti, o kterých se dozvíme a zájemci se na ně dotážou.
- Zamlčování informací o životě tzv. nepřizpůsobivých sousedů v domě nebo v okolí narušujících klid, bezpečnost a čistotu, o kterých se dozvíme a zájemci se na ně dotážou.
- Při zprostředkování prodeje doporučíme prodávajícímu k jednání pouze zájemce, o nichž sami věříme, že budou dostatečně, zejména finančně, kvalifikovaní ke koupi nemovitosti.
- Při zprostředkování pronájmu nemovitosti doporučíme pronajímateli k jednání pouze takové zájemce, o kterých sami věříme, že budou v pronajaté nemovitosti udržovat čistotu a budou pravidelně a včas platit nájemné.
- Při zprostředkování pronájmu nemovitosti budeme ohledně ustanovení nájemní smlouvy stranit pronajímateli.
Závazky vůči kupujícím
- Při zprostředkování prodeje nemovitosti nenavrhneme smluvním stranám takový způsob vzájemného vypořádání, který by vedl k úhradě části kupní ceny kupujícími prodávajícímu bez předchozího uzavření kupní smlouvy a zajištění převodu vlastnictví kupujícím, advokátem, notářem nebo bankou. Toto může být porušeno jen se souhlasem kupujících potvrzeným písemně nebo e-mailovou zprávou.
- Vždy zájemce informujeme o právních vadách nemovitosti, o kterých se dozvíme.
- Vždy zájemce informujeme o skrytých vadách nemovitosti, o kterých se dozvíme.
- Pokud se na to zájemci zeptají, informujeme je o zdrojích hluku v okolích nemovitostí, o kterých jsme se dozvěděli.
- Pokud se na to zájemci zeptají, informujeme je o životě tzv. nepřizpůobivých sousedů v domě nebo v okolí narušujících klid, bezpečnost a čistotu, o nichž jsme se dozvěděli.
- Nezprostředkováváme prodej nemovitostí, u nichž víme nebo se domníváme, že je nebo by mohlo být zpochybněno vlastnické právo k nemovitosti nebo jsme si vědomi nebo se domníváme, že by mohly vznikat skutečnosti, které by mohly znemožnit převod vlastnictví nemovitosti na kupující.
Závazky vůči klientům a spolupracovníkům
Komunikace s klienty a spolupracovníky
Dodržujeme dohodu s klientem. V okamžiku, kdy víme, že dohodu s klientem nedodržíme, oznámíme mu to neprodleně poté, co se to sami dozvíme.
Nepomlouváme.
Nehodnotíme klienty a jejich jednání.
Nejsme zavázáni pracovat pro klienty, kteří s námi nejednají otevřeně, nebo s námi jednají povýšeně, ironicky, arogantně nebo nám nesdělují údaje potřebné pro naši práci.
Při rozhovorech s klienty nepoužíváme překážky v komunikaci: příkazy a povely, výhružky, plané sliby, napomínání a moralizování, nevyžádané rady, tzv. logické argumenty, kritizování, obviňování, vysmívání se a zahanbování, interpretování a diagnostikování chování klienta, utěšování, odpoutávání pozornosti, zavádění řeči jinam, rozptylování nesouvisejícím humorem.
Závazky mezi kolegy a šéfem
Komunikace s kolegy
Dodržujeme dohodu s kolegy. V okamžiku, kdy víme, že dohodu s kolegy nedodržíme, oznámíme to neprodleně kolegovi a to hned poté, co se to sami dozvíme.
Šéf podporuje kolegy v jejich práci a podporuje své kolegy v plnění jejich závazků a požaduje po nich plnění jejich závazků. Pouze je-li ohroženo plnění závazků vůči jiným kolegům, klientům nebo spolupracovníkům, nabízí jim pomoc nebo splní jejich závazek místo nich.
Podporujeme své kolegy i svého šéfa k provádění jejich práce a požadujeme po nich plnění jejich závazků. Až v případě krize, jsou-li ohroženy jejich pracovní závazky vůči kolegům a klientům, jim nabízíme pomoc nebo splníme tyto závazky za ně.
Neplníme závazky kolegů ani šéfa místo nich, aniž bychom se na tom s nimi předem dohodli. To neplatí, je-li ohroženo splnění sdíleného závazku.
Máme-li výhrady k práci svého kolegy (neplní své závazky), pak:
- Nejdříve požádáme o nápravu jeho samotného.
- Pokud se s ním nedohodneme, jdeme s problémem s jeho vědomím nebo nejlépe s ním za šéfem.
- Pokud se nedohodneme na řešení problému ani se šéfem, jdeme s tím s jeho vědomím na veřejnost.
- Podporujeme své kolegy v tom, aby takto činili.
Nepomlouváme.
Nehodnotíme kolegy a jejich jednání.
Vždy, pokud po kolegovi něco požadujeme a on náš požadavek přijme, požadujeme deklaraci jeho závazku.
Žádný z kolegů není vázán požadavkem (jiného kolegy), k jehož splnění se sám nezavázal.
Při rozhovorech s kolegy nepoužíváme překážky v komunikaci: příkazy a povely, výhružky, plané sliby, napomínání a moralizování, nevyžádané rady, tzv. logické argumenty, kritizování, obviňování, vysmívání se a zahanbování, interpretování a diagnostikování chování kolegy, šéfa, utěšování, odpoutávání pozornosti, zavádění řeči jinam, rozptylování nesouvisejícím humorem.
Závazky vůči životnímu prostředí
Prázdné tonery odesíláme k recyklaci.
S výjimkou odůvodněných případů tiskneme na recyklovaný papír.
Recyklujeme papír a plasty.
Závazky vůči majiteli
Nejsme zavázáni pracovat pro klienty, kteří s námi nejednají otevřeně, nebo s námi jednají povýšeně, ironicky, arogantně nebo nám nesdělují údaje potřebné pro naši práci.
Vyděláváme a šetříme majiteli peníze.
Obecné závazky
V práci nekrademe.
V práci nelžeme.
V práci nevydáme křivého svědectví.
Doporučení
Umožníme druhému zachovat si vlastní tvář.